We doen er alles aan om al onze klanten een positieve reiservaring te bieden. U kunt speciale assistentie aanvragen bij het online boeken van uw reis of ons bellen als u speciale verzoeken hebt. Een coördinator neemt voorafgaand aan uw reis contact met u op om ervoor te zorgen dat alles klaar is.
Hebt u speciale assistentie nodig voor uw reis? Zo kunt u het aanvragen op aa.com of in de American-app:
Ga naar het gedeelte 'Speciale assistentie toevoegen' op de pagina met passagiersgegevens.
Bel ons rechtstreeks in het geval u specifieke behoeften hebt.
U kunt rolstoelassistentie aanvragen voor:
We raden u aan om vooraf rolstoelassistentie aan te vragen door 'Speciale assistentie toevoegen' te selecteren bij het online boeken of beheren van uw reis op aa.com of in de American-app.
U kunt een teamlid op de luchthaven ook informeren dat u op de reisdag rolstoelassistentie nodig hebt.
Als u hulp nodig hebt bij het horen van belangrijke vluchtinformatie, informeer dan een gatemedewerker of steward(ess). Er is ondertiteling beschikbaar voor de veiligheidsvideo's.
Zelfs als u geen hulp nodig hebt, laat het ons dan weten als u doof of slechthorend bent. Dit helpt ons om ervoor te zorgen dat u een veiligheidsbriefing en belangrijke vluchtupdates ontvangt.
Informeer een ticketmedewerker als u hulp nodig hebt bij het inchecken of het bereiken van uw gate. Vraag een gratis rolstoel, armondersteuning of routebeschrijving aan bij het boeken of beheren van uw reis op aa.com, in de American-app of wanneer u op de luchthaven aankomt. Er zijn veiligheidskaarten in braille beschikbaar aan boord
Zelfs als u geen luchthavenassistentie nodig hebt, laat het ons toch weten als u blind of slechtziend bent. Dit helpt ons om ervoor te zorgen dat u een veiligheidsbriefing en belangrijke vluchtupdates ontvangt.
We helpen klanten met cognitieve of ontwikkelingsstoornissen bij het instappen, uitstappen en overstappen van vluchten.
Klanten die voortdurende zorg nodig hebben of die de veiligheidsinstructies niet kunnen volgen, moeten een begeleider hebben die met hen meereist. U kunt een ticket kopen voor uw assistent.
American kan een begeleider vereisen als de klant niet:
Als we vaststellen dat een klant een begeleider nodig heeft voor de reis, moet deze reizen met een begeleider. Anders geven we de klant geen toestemming om te vliegen totdat er een begeleider beschikbaar is.
We zullen ons best doen om de meest comfortabele en bruikbare stoelen te vinden voor uw behoeften. Kies stoelen bij het boeken van uw reis of bel Reserveringen voor hulp, vooral als u:
Reizigers die speciale assistentie nodig hebben kunnen aan de gate verzoeken om eerder te mogen instappen.
Als u meer dan één stoel nodig hebt om comfortabel en veilig te reizen, moet u een extra stoel boeken door de afdeling Reserveringen te bellen. Informeer ons over uw behoeften voor een stoel bij het boeken van uw reis.
Neem contact op met Reserveringen
Vraag indien nodig een verlenging van de veiligheidsriem bij een steward(ess) of gatemedewerker. U kunt alleen door American Airlines geleverde verlengstukken gebruiken voor uw veiligheidsriem.
Hier volgen enkele tips om uw reis gemakkelijker te maken:
U vindt meer informatie over assistentie op de luchthaven op de website van de Transportation Security Administration (TSA).
De Air Carrier Access Act (ACAA) beschermt luchtreizigers met een beperking tegen discriminatie. Het U.S. Department of Transportation (DOT) handhaaft deze wet, die geldt voor alle vluchten naar, vanuit of binnen de Verenigde Staten.
Om een kopie van de ACAA-regelgeving (deel 382) te krijgen:
Deze Bill of Rights beschrijft de grondrechten van luchtreizigers met een handicap op grond van de luchtvervoerderstoegangswet en de uitvoeringsverordening daarvan, 14 Code of Federal Regulations (CFR) Part 382.
Vind nuttige informatie als uw reis bestaat uit 1 of meer vluchten van onze partnermaatschappijen.