Bij American Airlines is het onze missie om veilige, betrouwbare en vriendelijke vliegreizen te bieden, ondersteund door een breed aanbod aan producten en diensten. We gaan tot het uiterste om van elke vlucht een plezierige ervaring te maken, waarbij we prioriteit geven aan uw veiligheid, comfort en gemak.
Samen met onze regionale American Eagle-partners voeren we dagelijks duizenden vluchten uit naar meer dan 350 bestemmingen in meer dan 60 landen. Onze hubs zijn Charlotte, Chicago, Dallas-Fort Worth, Los Angeles, Miami, New York, Philadelphia, Phoenix en Washington, D.C.
We streven ernaar om in elke fase van uw reis uitzonderlijke service te bieden, van het boeken van uw vlucht tot de aankomst op uw bestemming. Hoewel we er constant naar streven om aan deze normen te voldoen, begrijpen we dat het kan gebeuren dat dingen niet gaan zoals gepland. In dergelijke gevallen zullen we de problemen energiek aanpakken om te zorgen voor een zo positief mogelijke ervaring voor u.
Dit klantenserviceplan geeft een nadere omschrijving van de servicedoelen en verplichtingen die we hebben. Bij American vinden we elke klant belangrijk en we doen onze uiterste best om elke vlucht onvergetelijk te maken, waarbij uw veiligheid, comfort en gemak altijd onze topprioriteiten zijn.
Met de service voor alleenreizende kinderen van American Airlines en American Eagle kunnen kinderen in bepaalde gevallen alleen reizen op onze vluchten.
Richtlijnen voor onze service voor alleenreizende kinderen:
Wanneer u een reservering maakt voor uw kind, vragen we het telefoonnummer van de ouders of verzorgers. Bij het inchecken wordt u ook gevraagd om de namen, adressen en telefoonnummers voor thuis en werk te geven van u en van degene die uw kind ophaalt. Deze gegevens worden gebruikt bij de identificatie van degene die uw kind ophaalt. Daarnaast kunnen we u dan indien nodig bereiken. We adviseren u om vroeg op de luchthaven aanwezig te zijn, zodat u genoeg tijd hebt om de vereiste formulieren in te vullen en uw kind te laten pre-boarden.
We nemen het welzijn van alleenreizende kinderen heel serieus. Als van tevoren of bij het inchecken blijkt dat de kans bestaat dat de vlucht van uw kind mogelijk is vertraagd of niet aansluit om wat voor reden dan ook, wijzigen we mogelijk het reisschema van uw kind, inclusief de vertrekdatum.
Een luchthavenmedewerker helpt uw kind bij de overstap, begeleidt uw kind naar zijn of haar volgende vlucht en degene die hem of haar ophaalt op de bestemmingsluchthaven. We accepteren geen reserveringen voor alleenreizende kinderen als de aansluitende vlucht de laatste vlucht van de dag is.
Vraag bij de afdeling Reserveringen meer informatie over onze service voor alleenreizende kinderen.
Handige suggesties:
American Airlines en American Eagle streven ernaar reizigers met een beperking altijd waardige, professionele en beleefde service te bieden. We hebben een team van medewerkers dat regelmatig adviesgroepen over mensen met een beperking raadpleegt over hoe we de toegankelijkheid van onze luchtvaartmaatschappij en de kwaliteit van onze dienstverlening kunnen verbeteren.
Het team van coördinatoren voor speciale assistentie (SAC's) van de reseveringskantoren van American Airlines en American Eagle helpen klanten met een beperking bij het voorbereiden van hun reis. De coördinatoren zijn speciaal opgeleid om klanten te helpen die zelf hebben aangeven dat ze een beperking hebben en speciale assistentie behoeven.
De medewerker van Reserveringen die het eerste telefoontje van de klant beantwoordt, geeft de relevante informatie door aan een SAC. Deze neemt dan persoonlijk contact op met de klant om regelingen te treffen voor de benodigde speciale assistentie en een gratis telefoonnummer te geven voor eventuele vragen. Deze informatie wordt doorgegeven aan alle medewerkers van de luchthaven en vluchtdiensten om ervoor te zorgen dat alle medewerkers van American op de hoogte en voorbereid zijn om de klant van dienst te zijn.
American Airlines en American Eagle houden een beperkt aantal stoelen bezet op elk vliegtuig om klanten tegemoet te komen, die zelf hebben aangegeven een in aanmerking komende beperking te hebben. In bepaalde omstandigheden worden stoelen naast elkaar geboden aan reizigers met een beperking die met een begeleider voor assistentie moeten reizen.
Wandelstokken, krukken en looprekken die zodanig kunnen worden opgevouwen dat ze in de bagagebak of onder de stoel passen, tellen niet mee voor de itemlimiet van uw handbagage. Deze hulpmiddelen mogen in opgevouwen toestand niet uitsteken onder de stoelen vandaan richting het gangpad of de ruimte tussen de rijen. U mag ook andere items zoals kussens, afneembare bedieningskastjes, armsteunen of voetsteunen mee aan boord nemen.
Elektronische medische hulpmiddelen, zoals CPAP-apparaten, ademhalingsapparaten en ventilatoren met batterijen van het gesloten type mogen aan boord worden meegenomen op voorwaarde dat deze apparaten voldoen aan bepaalde veiligheidsstandaarden.
American Airlines en American Eagle accepteren gemotoriseerde en niet-gemotoriseerde hulpmiddelen voor vervoer. Indien nodig zullen we voor klanten tijdens hun reis rolstoelen of hulpmiddelen demonteren en monteren. American Airlines en American Eagle bieden ruimte voor één opvouwbare, niet-gemotoriseerde rolstoel in de cabine van ieder vliegtuig. Deze dienst is beschikbaar op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt en heeft prioriteit boven de handbagage van andere klanten die in dezelfde stad instappen, mits de klant de pre-boarding-procedure volgt. Ruimte voor hulpmiddelen in de cabine kan niet worden gereserveerd, maar American Airlines en American Eagle accepteren rolstoelen als handbagage, mits deze ingeklapt in een opbergvak boven de stoelen of onder een stoel passen.
Niet-inklapbare rolstoelen/scooters worden geaccepteerd als ruimbagage. Deze kunnen bij de ticketbalie of de vertrekgate worden ingecheckt. American Airlines en American Eagle bieden een speciale rolstoelservice. Met deze service kunt u uw rolstoel gratis inchecken bij de vertrekgate en weer claimen bij de aankomstgate. Hoewel u uw rolstoel bij uw overstapluchthaven kunt claimen, raden we aan om deze pas op de eindbestemming te claimen. Het kost extra tijd om uw rolstoel te claimen en opnieuw in te checken bij uw overstap. Hierdoor bestaat de kans dat u uw aansluitende vlucht mist. American Airlines en American Eagle hebben rolstoelen beschikbaar en onze medewerkers verlenen een rolstoelservice op overstapluchthavens. U wordt vriendelijk verzocht tijdens het reserveren aan te geven dat u van deze dienst gebruik wilt maken.
Hulpmiddelen die zijn goedgekeurd voor vervoer in de cabine tellen niet mee voor het totale aantal items dat een passagier als ruim- en handbagage mee mag nemen, en tellen ook niet mee voor het aantal items handbagage dat u mee aan boord mag brengen.
Indien u speciale behoeftes hebt wordt op verzoek hulp vóór het instappen geboden, zodat u in uw stoel kunt plaatsnemen vóór de algemene boarding. Er is een speciale stoel aan het gangpad beschikbaar indien u niet kunt lopen en al onze vliegtuigen zijn uitgerust met speciaal ontworpen stoelen met verwijderbare armsteunen aan het gangpad, om het makkelijker te maken om te gaan zitten.
Klanten die tijdens de vlucht medische zuurstof nodig hebben, mogen tijdens alle fasen van de vlucht alleen gebruikmaken van door de Amerikaanse Federal Aviation Administration goedgekeurde draagbare zuurstofconcentrators (POC's). Laat het ons ten minste 48 uur van tevoren weten als u reist met een POC, zodat we alle medische formulieren in orde kunnen maken en ervoor kunnen zorgen dat er voldoende opgeladen batterijen beschikbaar zijn om het apparaat van stroom te voorzien. Neem contact op met Reserveringen via 1-800-433-7300 om assistentie aan te vragen.
Door de Federal Aviation Administration goedgekeurde POC's:
*SeQual Eclipse (modellen 1000, 1000A en 1000B) en SeQual Eclipse SAROS mogen niet worden gebruikt bij Republic Airways. Deze modellen zijn te groot om onder de stoel te passen voor gebruik aan boord van het vliegtuig. Deze modellen kunnen als hulpmiddelen in de cabine worden vervoerd en worden opgeborgen in de opbergvakken boven de stoelen, maar deze kunnen niet aan boord van het vliegtuig worden gebruikt.
**Goedgekeurd voor gebruik op hoofdverbindingsvluchten. Het gebruik van deze apparaten wordt voor Envoy-vliegtuigen per geval gecontroleerd.
Op de luchthaven staan tijdens openingstijden medewerkers (Complaint Resolution Officials of CRO's) voor u klaar die zijn getraind voor klachtenafhandeling. Daarnaast is er een bedrijfsmedewerker (Corporate Complaint Resolution Official) beschikbaar om CRO's 24 uur per dag en zeven dagen per week te helpen.
We besteden veel middelen en doen veel inspanningen om ervoor te zorgen dat klanten en hun bagage op dezelfde vlucht terecht komen. In het geval dat uw ingecheckte bagage niet met uw vlucht aankomt, zullen wij redelijk te verwachten inspanningen leveren om ervoor te zorgen dat de bagage zo snel mogelijk aan u wordt geretourneerd. Aangezien we de levering van bagage door een andere luchtvaartmaatschappij niet kunnen garanderen, geldt ons doel voor het zo snel mogelijk retourneren van bagage alleen wanneer wij de vervoerder zijn die u naar uw eindbestemming brengt.
De regels van het Amerikaanse Department of Transportation (DOT) bepalen dat u een terugbetaling kunt krijgen van uw kosten voor ruimbagage als uw vlucht aanzienlijk wordt verstoord.
Wanneer uw ruimbagage is vertraagd, zal een medewerker van de American Airlines Baggage Service u compenseren voor redelijke tussentijdse uitgaven voor de aankoop van noodzakelijke items voor direct gebruik. Het kan langer duren om uw bagage te retourneren bij internationale vluchten, wegens de lengte van de vlucht, de regelmaat van de vluchten of de douane- en immigratieprocedures op de bestemmingsluchthaven. Wij zullen trachten contact op te nemen met klanten die contactgegevens aan hun niet-geclaimde bagage hebben bevestigd. Als wij vaststellen dat uw bagage verloren is gegaan, wordt u gecompenseerd voor de toeslagen van ruimbagage.
Als u bij aankomst uw bagage niet kunt vinden, breng dan een bagageservicemedewerker op de hoogte voordat u de luchthaven verlaat. Op dat moment wordt de bagagebezorgprocedure uitgelegd en ontvangt u een meldingsbewijs vertraagde bagage waarin de procedure voor vertraagde bagage wordt uitgelegd. U kunt ook de status van bagage online bekijken.
Zodra vertraagde of verkeerd verzonden bagage is gevonden, verstuurt een leveringsbedrijf de bagage naar uw adres op onze kosten. Er zijn bepaalde omstandigheden waardoor we uw bagage mogelijk niet snel kunnen retourneren:
Er is een dossier van uw rapport voor vertraagde bagage beschikbaar. Daarin staan de contactgegevens en het bezorgadres dat u verstrekte toen u het rapport indiende. Bezoek onze pagina voor vertraagde bagage voor meer informatie.
Hoewel statistieken uitwijzen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat uw bagage niet tegelijk met u arriveert, bestaat de kans dat uw bagage mogelijk verkeerd wordt verstuurd. Het is daarom belangrijk om uw naam, adres en telefoonnummer(s) aan de buitenkant en binnenkant van uw bagage te bevestigen. U kunt uw bagage dan ook eenvoudiger terugvinden op uw bestemming. Daarnaast moet u bepaalde items mee aan boord van het vliegtuig nemen. Dit kunnen reisdocumenten, medicatie, sieraden, contanten, sleutels, bedrijfsdocumenten, elektronische apparaten of andere items van persoonlijke waarde zijn.
Binnenlandse reizen zijn reizen waarbij de route binnen de VS, inclusief Puerto Rico en/of de Amerikaanse Maagdeneilanden ligt. American Airlines en American Eagle vergoeden de verloren of beschadigde ruimbagage per ticket van binnenlandse klanten tot $ 3800, onder voorbehoud van claimverificatie. De specifieke procedure voor het indienen van bagageclaims voor verloren of beschadigde bagage wordt verstrekt op het moment dat u de claim hebt ingediend. We vergoeden geen normale slijtage van ruimbagage of verlies of schade van eigendommen die u mee aan boord neemt in de passagierscabine. Bepaalde items (zoals contanten, sieraden en camera's) zijn uitgesloten van aansprakelijkheid voor verloren of beschadigde ruimbagage. U vindt een complete lijst van de beperkingen en uitsluitingen in de vervoersvoorwaarden. Deze lijst is ook op aanvraag beschikbaar.
Internationale reizen zijn reizen waarbij de route één of meer segmenten bevat buiten de VS, inclusief Puerto Rico en/of de Amerikaanse Maagdeneilanden. Voor reizen die onderworpen zijn aan het verdrag van Warschau, vergoeden we tot $ 9,07 per pound (een Amerikaanse gewichtsmaat die overeenkomt met 453,59 gram), tot een maximum van 70 pounds (of 31,75 kg) per ingecheckte koffer (een maximum van $ 634,90 per ingecheckte koffer). Voor reizen die onderworpen zijn aan het verdrag van Montreal, vergoeden we tot 1288 SDR's per klant met een ticket. Deze beperkingen zijn mogelijk lager in andere steden of op andere bestemmingen op routes naar bepaalde internationale bestemmingen of wanneer er op een andere maatschappij wordt overgestapt.
In de Amerikaanse wetgeving staat aangegeven dat ruimbagage niet mag worden afgesloten. Niet goed ingepakte items (zoals dozen) of breekbare items (zoals schilderijen) vallen mogelijk niet onder de aansprakelijkheidsbepalingen van American Airlines of American Eagle. Als de waarde van de inhoud van uw ruimbagage onze standaarddekking overschrijdt, kunt u een aanvullende verzekering voor uw bagage afsluiten. Deze verzekering, ook bekend als verzekering voor hogere vastgestelde waarde, kan bij de ticketbalie worden aangeschaft wanneer u incheckt. De verzekering voor hogere vastgestelde waarde dekt geen schade. Niet alle waardevolle items worden door deze verzekering gedekt. U moet dus samen met de agent nagaan of uw specifieke eigendommen onder de verzekering vallen.
Zorg ervoor dat u genoeg tijd hebt om in te checken, uw bagage af te geven en door de beveiliging te gaan:
U kunt voor meer informatie over nadelige omstandigheden die van invloed kunnen zijn op schema's, luchthavenactiviteiten en parkeren ook de nieuwste reismeldingen in de gaten houden, evenals voor informatie over de vluchtstatus, gates en tijden.
Het AAdvantage®-programma, het eerste programma in de sector voor mensen die vaak op reis zijn, is van start gegaan in 1981. Iedereen die aan het AAdvantage®-programma mee wil doen, kan zich direct aanmelden bij een ticketbalie van American Airlines of American Eagle, of door naar de website aa.com te gaan of te bellen met 800-433-7300.
AAdvantage®-leden verdienen mijlenkrediet door te vliegen met American Airlines, American Eagle en oneworld®-maatschappijen en andere deelnemende maatschappijen. Leden verdienen ook mijlenkrediet door gekoppelde creditcards of bankpassen te gebruiken, producten/services van deelnemende autoverhuurbedrijven en hotels af te nemen, en zaken te doen bij verschillende serviceproviders. De mijlen die met andere producten en services dan vliegen worden verdiend, vormen meer dan de helft van alle verdiende mijlen.
Leden kunnen bij meer dan 1000 deelnemende bedrijven mijlen verdienen. Hieronder vallen meer dan 30 hotelketens van meer dan 60 merken, meer dan 20 luchtvaartmaatschappijen, acht autoverhuurbedrijven, twaalf financiële bedrijven en meer dan 350 merkretailers. Bovendien kunnen leden mijlen verdienen bij een aankoop met een van de meer dan 100 affinity card-producten in meer dan 40 landen.
Algemene voorwaarden van het AAdvantage®-programma
Uw AAdvantage®-mijlen verlopen niet als u in de afgelopen 24 maanden ten minste één in aanmerking komende transactie hebt gedaan. Alle typen transacties waarbij mijlen worden verdiend of ingewisseld, tellen mee, van een vlucht bij American Airlines of American Eagle tot aankopen met de Citi®/AAdvantage®-kaart. Als u een primaire AAdvantage®-creditcardhouder en jonger dan 21 jaar bent, bent u niet onderworpen aan de kwalificerende activiteitsperiode van 24 maanden.
U profiteert van veel verschillende voordelen als lid van AAdvantage®. U kunt voor elke stoel op welke vlucht dan ook een vluchtaward claimen. Deze award is altijd geldig. Alle awards kunnen op elke willekeurige naam die u opgeeft, worden uitgegeven, behoudens regels waarin de verkoop of ruil van awards wordt verboden. Daarnaast kunt u uw mijlen doneren aan het programma mijlen for Kids in Need®. Dit programma biedt vervoer voor ernstig zieke kinderen.
American Airlines behoudt zich het recht voor om de AAdvantage®-programmaregels, vluchtawards en speciale aanbiedingen op elk moment te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving, en het AAdvantage®-programma te beëindigen met een opzegtermijn van zes maanden. Eventuele wijzigingen hebben mogelijk invloed op het gebruik van de milesawards of het mijlenkrediet dat u hebt gespaard. Leden kunnen mogelijk niet alle aangeboden awards op elk moment verkrijgen of awards gebruiken voor alle bestemmingen of op alle vluchten. Tenzij anders aangegeven, tellen de AAdvantage®-mijlen die zijn verdiend via aanbiedingen niet mee voor elitestatuskwalificatie of Million MilerSM-status. Vluchtawards, opbouw van mijlenkrediet en speciale aanbiedingen zijn onderworpen aan overheidsbepalingen. American Airlines is niet verantwoordelijk voor producten en services die door andere deelnemende bedrijven worden aangeboden.
We verwachten, net als u, dat American Airlines vluchten volgens schema uitvoert. In sommige gevallen zorgen het weer of andere omstandigheden ervoor dat het moeilijk of onmogelijk is om vluchten volgens schema uit te voeren. Wanneer zich een vertraging of annulering voordoet, proberen we u zo snel en veilig mogelijk naar uw eindbestemming te brengen.
Geef ons wanneer mogelijk uw mobiele telefoonnummer wanneer u reserveringen boekt of incheckt en meld u aan voor vluchtstatusmeldingen op aa.com.
We zullen binnen 30 minuten na het ontdekken van de gevolgen voor de vlucht tijdig en regelmatig updates verstrekken over bekende vertragingen, annuleringen en omleidingen. We streven ernaar de best beschikbare informatie te verstrekken over de duur van de vertragingen en de verwachte vertrektijd van de vlucht.
Als uw vlucht is geannuleerd of significant vertraagd, of als een significante vertraging ervoor zorgt dat u uw aansluiting mist, boeken we u zonder extra kosten om naar de volgende vlucht met beschikbare stoelen. Als er tot de volgende dag geen vluchten van American Airlines beschikbaar zijn, boeken we u om bij een van onze partnermaatschappijen zonder extra kosten.
In gevallen waarin wij een aanzienlijke vertraging of annulering hebben veroorzaakt, geven wij u:
Als we u geen voucher voor een goedgekeurd hotel kunnen verstrekken, vergoeden we u redelijke hotelkosten. Als er geen hotelshuttle/transportservice van derden beschikbaar is, of als we u geen vervoersvoucher kunnen verstrekken, vergoeden we u redelijke vervoerskosten.
De regels van het Amerikaanse Department of Transportation (DOT) bepalen dat u een restitutie kunt krijgen als uw vlucht aanzienlijk wordt verstoord en u onze omboekingsaanbiedingen weigert, zelfs als u een niet-restitueerbaar ticket hebt gekocht.
Belangrijke vluchtwijzigingen en annuleringen
Als uw vlucht wordt omgeleid naar een andere stad en we niet vóór 23.59 uur aan boord gaan van uw eindbestemming, geven we u:
Als we u geen voucher voor een goedgekeurd hotel kunnen verstrekken, vergoeden we u redelijke hotelkosten. Als er geen hotelshuttle/transportservice van derden beschikbaar is, of als we u geen vervoersvoucher kunnen verstrekken, vergoeden we u redelijke vervoerskosten.
Als uw vlucht is geannuleerd of significant vertraagd, of als een significante vertraging ervoor zorgt dat u uw aansluiting mist, boeken we u zonder extra kosten om naar de volgende vlucht met beschikbare stoelen.
Als de vertraging of annulering wordt veroorzaakt door gebeurtenissen waarop we geen invloed hebben (zoals het weer), zijn de accommodatie, maaltijden en andere onkosten voor uw eigen rekening. Mogelijk kunnen medewerkers van American Airlines u helpen om een hotel te vinden.
Als u vanwege een annulering of langdurige vertraging van een vlucht besluit om niet te vliegen, kunt u een terugbetaling aanvragen voor de resterende waarde van uw ticket en de bijbehorende optionele kosten.
De veiligheid en het welzijn van onze klanten is voor ons het allerbelangrijkst. We streven ernaar om al onze vluchten volgens schema te laten vertrekken en arriveren. In zeer zeldzame gevallen kunnen er buitengewone gebeurtenissen plaatsvinden die leiden tot langdurige vertragingen aan boord (anders dan op een actieve start- of taxibaan) zonder toegang tot een terminalgate gedurende meer dan 2 uur.
We hebben gedetailleerde calamiteitenplannen ontwikkeld voor elke luchthaven in de VS om in deze situaties goed op te treden. In dergelijke gevallen zullen we alle redelijke inspanningen leveren om uw essentiële behoeften te waarborgen, waaronder:
Elk luchthaventeam in de VS van American Airlines beschikt over een operationeel calamiteitenplan om te voorzien in deze behoeften, inclusief de coördinatie met de luchthaven en andere maatschappijen. In elk plan is iemand ter plaatse aangewezen om de activiteiten van het lokale team te coördineren en om met ons centrale operationele team in het hoofdkantoor te communiceren.
Ons doel is om gezinnen bij elkaar te laten zitten. We garanderen dat kinderen van 14 jaar en jonger zonder extra kosten naast een begeleidende volwassene zitten, inclusief Basic Economy-tarieven, als u aan al deze voorwaarden voldoet:
Als niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, proberen we nog steeds kinderen naast een begeleidende volwassene te plaatsen.
Zoals de meeste luchtvaartmaatschappijen overboeken American Airlines en American Eagle vluchten. Dit doen we omdat historische gegevens aantonen dat sommige mensen hun reserveringen niet annuleren hoewel ze hun reisplannen hebben gewijzigd. We overboeken vluchten in het belang van zowel de klanten als de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij geen stoelen vult die anders leeg blijven, moet deze compenseren door de tarieven te verhogen. Bovendien kunnen we door op deze manier stoelen te verkopen, vaker 'ja' dan 'nee' zeggen als een klant belt voor een plekje op de vlucht van hun keuze. Klanten met een reservering worden niet meteen van de vlucht af gezet, alleen omdat de vlucht overboekt is. De overgrote meerderheid van overboekte vluchten vertrekt met alle klanten in het bezit van een reservering, die voor vertrek aanwezig zijn.
Als er op de vertrektijd meer klanten met bevestigde reserveringen aanwezig zijn dan dat er beschikbare stoelen zijn, vragen gatemedewerkers eerst of er mensen vrijwillig hun stoel willen afstaan in ruil voor compensatie en een bevestigde stoel op een latere vlucht. In heel zeldzame gevallen wordt een klant de toegang geweigerd, als er niet genoeg vrijwilligers zijn die hun stoel willen afstaan. In dergelijke gevallen wordt instappen gewoonlijk geweigerd op basis van de inchecktijd, maar we houden mogelijk ook rekening met andere factoren zoals zware beproevingen, het betaalde tarief en de status in het AAdvantage®-programma. Op een klein aantal uitzonderingen na hebben personen die de toegang tot het vliegtuig zijn geweigerd, recht op compensatie uit hoofde van het Amerikaanse recht.
U kunt meer informatie lezen over ons overboekingsbeleid in onze vervoersvoorwaarden. Reserverings- of luchthavenmedewerkers kunnen u op verzoek meer advies geven als uw vlucht overboekt is op het moment dat uw reservering is gemaakt of bij het inchecken op de luchthaven. Houd in gedachten dat er op de meeste overboekte vluchten in feite genoeg stoelen zijn om alle klanten van een stoel te voorzien, die voor vertrek van de vlucht aanwezig zijn.
Klanten die ons reserveringskantoor bellen of naar de ticketkantoren of ticketbalies van onze maatschappij gaan, krijgen de laagst beschikbare tarieven aangeboden (exclusief tarieven die alleen via internet zijn te boeken) wanneer specifieke data en tijden worden verstrekt. Als u geen specifieke informatie over uw reisvereisten opgeeft, bieden we een enkele tarieven aan die overeenkomen met uw algemene behoeften. In geval het laagst beschikbare tarief niet wordt genoemd, is de aansprakelijkheid van American beperkt tot het verschil tussen het genoemde tarief en het laagst beschikbare tarief waarvoor de klant toen in aanmerking kwam. Als er online of elders lagere AA-tarieven beschikbaar zijn, geven we dit aan.
Handige suggesties:
Neem voor meer informatie contact op met American Airlines of American Eagle via 800-433-7300 (vanuit de VS). Als u hulp nodig hebt in het Spaans, belt u het nummer 800-633-3711. Indien u een spraak- of gehoorbeperking hebt, kunt u contact opnemen met American Airlines of American Eagle via 800-543-1586. Internationale reserveringen worden via plaatselijke kantoren verwerkt. Deze telefoonnummers kunt u in de plaatselijke telefoongids vinden.
American Airlines streeft ernaar in aanmerking komende restituties te verwerken zodra we alle vereiste informatie hebben ontvangen. Let op: tickets met bepaalde optionele producten en services komen niet in aanmerking voor restitutie. Lees onze veelgestelde vragen over terugbetalingen voor meer informatie.
Veelgestelde vragen over terugbetalingen
In sommige landen gelden andere regels voor terugbetalingen. We zullen in dat geval die regels volgen.
Voor alle in aanmerking tickets en optionele producten en services die binnen de Verenigde Staten zijn gekocht en betaald met een creditcard, worden terugbetalingen verwerkt binnen 7 werkdagen na ontvangst van de aanvraag en de benodigde informatie. Houd er rekening mee dat het tot 2 factureringscycli kan duren voordat deze op uw creditcardafschrift worden weergegeven.
Restituties van creditcardaankopen worden alleen op het creditcardaccount overgemaakt. Voor sommige restituties worden servicekosten ingehouden.
Als u voor tickets en optionele producten en diensten met contant geld of een cheque hebt betaald, verwerken we de terugbetaling binnen 20 werkdagen na ontvangst van de aanvraag en de vereiste informatie.
U kunt een teruggave aanvragen van in aanmerking komende belastingen die bij de prijs van uw ticket zijn inbegrepen. Als u hiervoor in aanmerking komt, betalen we terug in de oorspronkelijke betalingsvorm.
U kunt online een restitutie aanvragen door contact op te nemen met de afdeling Reserveringen of per post of fax.
American Airlines
T.a.v.: Passenger Refunds
4000 E. Sky Harbor Blvd.
Phoenix, AZ 85034, Verenigde Staten
Dien alle vereiste documenten en informatie in bij uw restitutieverzoek, waaronder:
Let op: sommige restitutie-aanvragen kunnen niet worden verwerkt in het hierboven besproken tijdsbestek, zoals bijv. tickets die buiten de VS zijn gekocht in een andere valuta of tickets die moeten worden gecontroleerd of geverifieerd. Wij zijn niet aansprakelijk voor langere verwerkingstijden.
Wanneer u ten minste 2 dagen vóór vertrek een ticket op aa.com of via de afdeling Reserveringen van American Airlines koopt, kunt u restitutie aanvragen tot 24 uur vanaf het moment dat u uw ticket voor het eerst koopt. Het restitutiebeleid van 24 uur geldt voor alle soorten tickets, maar u moet uw reis wel annuleren om uw geld terug te krijgen.* Reserveringen die zijn geboekt als onderdeel van een groep komen niet in aanmerking voor de restitutie van 24 uur.
AAdvantage®-awardtickets kunnen op elk moment worden geannuleerd op aa.com. We herstellen uw mijlen en betalen in aanmerking komende belastingen en toeslagen terug tot 1 jaar na de uitgiftedatum van het ticket, maar u moet uw reis annuleren voordat uw eerste vlucht vertrekt. Er zijn geen kosten verbonden aan het herstellen van uw mijlen.
Vlucht- en upgrade-awards annuleren en mijlen herstellen
Restituties worden volledig verstrekt, minus:
In sommige landen gelden andere regels voor terugbetalingen. We zullen in dat geval die regels volgen.
Ons normale restitutiebeleid geldt na 24 uur. Als u na 24 uur uw reis wijzigt, bent u mogelijk een verschil in ticketprijs en wijzigingskosten verschuldigd.
U kunt uw reis annuleren door uw reis te zoeken op aa.com of contact op te nemen met de afdeling Reserveringen. Restituties worden automatisch verwerkt.
Als u uw reis niet online kunt annuleren of meer informatie nodig hebt, bel dan de afdeling Reserveringen voor hulp.
Neem contact op met Reserveringen
*Als u uw ticket via een reisbureau of een andere boekingsinstantie hebt gekocht, neem dan contact met hen op voor restitutie.
Reserveringsmedewerkers van American Airlines en American Eagle informeren u wanneer u tijdens uw reis van het ene naar het andere toestel moet gaan, ook wanneer het vluchtnummer hetzelfde blijft.
Tickets van American Airlines en American Eagle zijn geprijsd en worden verkocht op basis van de reisroute en niet als individuele vluchtsegmenten. Als u verwacht dat u uw reisroute onderweg moet wijzigen, moet u contact opnemen met American Airlines of American Eagle om vast te stellen wat de gevolgen zijn voor uw ticket en uw overige reisplannen. Als u bijvoorbeeld voor één segment van uw reisroute niet aanwezig bent, annuleren we mogelijk uw reserveringen voor alle resterende vluchtsegmenten.
Reserveringsmedewerkers van American Airlines en American Eagle kunnen u uitgebreide informatie verschaffen over de vloot van American Airlines en American Eagle. U kunt bijvoorbeeld meer informatie krijgen van onze Reserveringsmedewerkers over de indeling van vliegtuigen, stoelmaten en zithoeken. Deze informatie is ook beschikbaar op de website aa.com.
American Airlines en American Eagle streven ernaar om u tijdig op de hoogte te brengen van wijzigingen in uw reisroute en nemen contact met u op via de contactgegevens die u hebt verstrekt in uw reservering over wijzigingen in het vluchtschema na het boeken.
American Airlines en American Eagle stellen hun serviceplan voor klanten beschikbaar aan al hun binnenlandse codesharepartners en stellen, voor zover mogelijk, alles in het werk om te zorgen dat hun partners gelijkwaardige dienstverlening bieden.
Het is ons doel om toonaangevende services en producten te bieden binnen de luchtvaartsector. Als er klantenserviceproblemen ontstaan, proberen we deze bij het eerste aanspreekpunt op te lossen. Daarom hebben we middelen beschikbaar in de eerste lijn en rekenen we op onze medewerkers om de meeste problemen tijdens de reis op te lossen.
Na afloop van de reis is onze afdeling Klantenservice beschikbaar voor het afhandelen van opmerkingen, complimenten en klachten van klanten. Hoewel we doorgaans binnen enkele dagen reageren, kunnen klanten een bevestiging verwachten binnen 30 dagen en een oplossing binnen 60 dagen. Alle feedback van klanten wordt persoonlijk gelezen en beantwoord.
Klantrelatiegegevens en klanteninformatie afkomstig van bijvoorbeeld focusgroepen, enquêtes en media, worden geanalyseerd en verspreid binnen American Airlines en American Eagle. Het is ons voorrecht en onze verantwoordelijkheid om gepaste actie te ondernemen om onze producten en diensten voor onze klanten te verbeteren en we beschouwen de stem van de klant als het waardevolste hulpmiddel om dat doel te bereiken.
Contact opnemen met klantrelaties
Als u liever gebruikmaakt van U.S. Mail, gebruik dan dit adres:
U.S. Mail/Overnight Mail
American Airlines Customer Relations
P.O. Box 619619
DFW Airport, TX 75261-9616
Als u ons een brief stuurt, houd er dan rekening mee dat het langer kan duren voordat we deze per post ontvangen en dat onze reactie kan worden vertraagd.
Handige suggesties: